Talvirenkaat:
Yli 1000 KontionKynnen™ voimalla – ennen kokematonta pitoa maailman suurimmalla nastamäärällä
Kontio IcePaw on uusi, Suomessa 100 prosenttisesti suunniteltu premium-nastarengas, jossa on270 nastaa eli KontionKynttä™ kokoluokassa 205/55R16. Kontio IcePaw’ssa on maailman eniten nastoja. Kontio Icepaw tarjoaa ennen kokematonta pitoa – nastamäärien maailmanennätys on nyt rikki ja turvallisuus taattu.
Suuresta nastamäärästä huolimatta Kontio IcePaw kuluttaa tien pintaa tutkitusti vähemmän. Modernin rengasteknologian ansiosta Kontio IcePaw on hiljainen ja tarjoaa äärimmäistä pitoa Pohjolan haastavissa talviolosuhteissa sekä säästää verorahoja tienhoitomenoissa.
Rengaspalojen välissä olevilla portailla on saatu rengasta jäykistettyä niin, että sivuttaispito paranee asfaltilla ja lumella. Portaat pitävät renkaan pinnan kuviopalat tiukasti yhdessä, joten renkaan tiekosketus on optimaalinen kaarteissa ja väistötilanteissa, eikä huojuntaa ja epävakautta esiinny. Rengaspalojen järjestyksen ja koon vaihtelulla saadaan aikaiseksi hiljainen ja miellyttävä rengas.
Kontio IcePaw -nastarengasta verrattiin Lapissa Test Worldin testiradalla. Kohdassa, josta Kontio IcePaw pysähtyi 100 km/h nopeudesta, markkinoiden paras kitkarengas kulki vielä 55 km/h nopeutta ja eteni vielä 83 m pitemmälle.
Kontio IcePaw oli viimeisimmässä Test Worldin lehtitestissä nastarenkaista jääkiihtyvyydeltään paras rengas. Taakse jäivät muun muassa Nokian ja Continentalin uusimmat mallit. Kontio IcePaw lähtee kuin tykin suusta, eikä jää risteykseen sutimaan.
Paraskaan nasta, kuten KontionKynsi ei riitä yksistään huippupitoon. Huippupitoon vaaditaan myös erinomainen kuvio. Kontio Renkaat suunnitteli ja testasi perusteellisesti erilaisia kuvioita, kunnes paras kuvio Pohjolan vaativiin talviolosuhteisiin löydettiin. Kuviota testattiin lukemattomia kertoja Suomen ja Ruotsin Lapissa sekä kesällä sisätiloissa että talvella ulkona. Testejä tehtiin ympäri vuorokauden myös syksyn ja kevään paljailla teillä.
Lappi Jää-Ahma on täysin uusi, huippuedullinen nastarengas pohjoismaisiin talviolosuhteisiin. Lappi Jää-Ahmassa on enemmän erinomaista pitoa Lappi Shuriken® -erikoisnastojen sekä ainutlaatuisen Lappi Arctic Ice™ -erikoiskumiseoksen ansiosta.
Lappi Arctic Ice™ -erikoiskumiseos on kehitetty Pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin – se toimii parhaiten lumella ja jäällä, kylmimmissä ja vaativimmissa olosuhteissa. Kylmällä ja märällä asfaltilla Lappi Arctic Ice™ tarjoaa myös erinomaista turvallisuutta. Lappi Arctic Ice™ seoksessa on käytetty haitallisten öljyjen sijaan aitoa rypsiöljyä, jolla saadaan kylmässä pureva ote jäähän ja lumeen sekä pienennetään päästöjä. Vertaansa vailla oleva Arctic Ice -kumiseos yhdessä äärimmäisen pitävien Shuriken-erikoisnastojen kanssa tekevät Lappi Jää-Ahmasta erinomaisen talvirenkaan.
Lappi Jää-Ahma puree jäähän kuin ahman terävät kynnet. Jää-Ahman ”kynnet” ovat uniikit Lappi Shuriken® -erikoisnastat. Shuriken erikoisnastoilla saadaan jopa 15 % parempi pito jäällä. Uudessa Lappi Jää-Ahmassa tavallista parempi pito ja huippuedullinen hinta ovat kaikki kaikessa.
TM-testi kehui Lappi Jää-Ahman lumipitoa
Tekniikan Maailma kehui talvirengastestissään (27.11.2019) Lappi Jää-Ahman lumipitoa mainioksi. Lumijarrutuksessa Lappi Jää-Ahma oli lähes puoli metriä parempi kuin Continental ja jäi vain 10 senttiä jarrutusmatkassa Michelinille. ”Jos pysyy näiden kahden mahtimerkin tahdissa, on suorituskyky hyvä verrattuna mihin tahansa muuhunkin renkaaseen”, toteaa TM.
Erityisen positiivisena TM näki Lappi Jää-Ahman hinnan, joka oli yli puolet halvempi kuin verrokkirenkaat Michelin ja Continental. Rengasmelua mitattaessa Lappi Jää-Ahma oli jaetulla kärkipaikalla Continentalin kanssa ja jopa hiljaisempi kuin Michelin. Myös jarrutuksessa märällä asfaltilla Lappi oli Micheliniä parempi.
Suomensukuinen Linglong GreenMax Winter Grip nastarengas
Testattu ja kehitetty Ivalossa. Linglongin uusi GreenMax Winter Grip nastarengas on kehitetty erityisesti Suomen vaativia talviolosuhteita varten. Rengasta on kehitettäessä testattu useita kertoja Suomen maineikkaimmassa talvirenkaiden testauslaitoksessa Ivalon Test Worldissä. Useita eri seoksia ja rakenteita aidoissa pohjoisissa talviolosuhteissa testaamalla on saatu luotua talvirengas, joka soveltuu täydellisesti juuri Suomen talveen.
Nastoitettu suomalaisilla Tikka-nastoilla. Huippuluokan pidon jäällä viimeistelevät Linglong GreenMax Winter Gripin kotimaiset Tikka-nastat. Tikka on ollut laadultaan johtava nastavalmistaja aina siitä saakka, kun yhtiö 50-luvulla kehitti maailman ensimmäiset rengasnastat.
Tehdasnastoitettu suomalaisilla A-tekniikan automaattikoneilla. Nastoituksen vakaan laadun takaa tehdasnastoitus markkinoiden parhailla A-tekniikan täysautomaattikoneilla.
Erinomaiset testitulokset
Linglong GreenMax Winter Gripin kehitystyössä verrokkirenkaiksi valittiin senhetkinen markkinajohtaja ja useimpien vertailujen testivoittaja Nokian Hakkapeliitta 7, sekä Hankook Winter I*Pike. Tavoitteena oli tehdä rengas, joka sijoittuu ominaisuuksiltaan näiden kahden laaturenkaan väliin, ja on hintalaatusuhteeltaan kolmikosta selkeästi paras.
Rengastestit teetettiin maailman johtavalla talvirenkaiden testauslaitoksella suomalaisella Test Worldillä Ivalossa. Test World on Suomessa tunnettu muun muassa tekemistään Tekniikan maailman rengastesteistä. Testien perusteella Linglong pärjäsi kovassa verrokkiryhmässään erinomaisesti. Testeissä testattiin renkaan jarrutuspitoa lumella, jäällä, märällä ja kuivalla. Linglong oli kaikissa olosuhteissa vähintään toinen, voittaen Hankookin kolmella alustalla neljästä ja Nokian kahdella alustalla neljästä. Kokonaisuutena Linglongin voikin katsoa olevan jopa vertailuryhmän paras rengas, ja kun huomioidaan Linglongin selvästi edullisempi hinta, Linglongin hintalaatusuhde nousee suorastaan ylivoimaiseksi kilpailijoihin nähden.
Luota suomalaiseen talvirengasosaamiseen ja valitse turvallinen Linglong GreenMax Winter Grip!
Linglong on yleisesti laadukkaimpana pidetty kiinalainen rengasvalmistaja. Erityisesti Linglongin lippulaivatuotteen, GreenMax-rengasperheen upea testi- ja myyntimenestys on luonut merkille vahvan laatumerkin maineen ympäri Eurooppaa. Linglong on noussut raketin lailla Suomen suosituimpien renkaiden joukkoon erinomaisen asiakastyytyväisyyden ja markkinoiden parhaan hintalaatusuhteen ansiosta.
Kesärenkaat:
Kontio premium-kesärenkaat
Kontio premium-kesärenkaat on suunniteltu Pohjolan teille suomalaiselle autoilijalle. Kontio premium-kesärenkaat ovat hiljaisia ja luotettavia. Kuin rehelliset suomalaiset itse
Linglong
Linglong Sport Master
Linglong Sport Master e
Täysin uusi Linglong Sport Master e -malli on suunniteltu erityisesti sähköautoille. Se tarjoaa markkinoiden parasta A-luokan energiankulutusta, pisintä A-luokan rangea, hiljaisimman A-luokan äänen ja jopa 34 prosenttia pienemmän vierintävastuksen. Alhainen vierintävastus ei ole vain numero – sen edut ovat entistä pidemmät ajomatkat yhdellä latauksella, alhaisemmat energiakustannukset ja parempi ympäristöystävällisyys.
Sport Master e -mallin innovatiivinen suunnittelu tarjoaa äärimmäistä hiljaisuutta ja kestävyyttä sähköautojen voimakkaille suorituskyvyille. Vertailussa rengas oli peräti 5,13 prosenttia hiljaisempi kuin kilpailija. Sport Master e mahdollistaa vaivattoman ja nautinnollisen ajokokemuksen. Lisäksi se osoittaa täydellistä energiaoptimointia sähköautojen tavallista suurempiin tehovaatimuksiin.
Linglong GreenMax hp010 ja UHP
Linglong Greenmax H010
Linglong pärjäsi erinomaisesti Tekniikan maailman suuressa rengasvertailussa (5/2017) saaden kouluarvosanan 8,3 ja neljä tähteä. Tämä on todella vakuuttava osoitus siitä, miten Linglong on vakiinnuttanut asemansa Suomen rengasmarkkinoiden kärkiluokassa. Tuloksen tekee vieläkin erityisemmäksi se, että Linglong oli testin edullisin rengas, eikä hintaa huomioitu mitenkään pisteytyksessä. Linglongin hintalaatusuhde onkin aivan ainutlaatuinen.
Pohjoisen kesän todellinen voittaja
Suomen luotetuin autolehti kehui Linglongia varsinkin märkäpidosta ja erityisesti erinomaisista suorituksista Suomen kesässä hyvin yleisessä viileämmässä kelissä. Linglongin pito laski koko 18 renkaan testin vähiten testissä käytettyjen 15 C ja 5 C lämpötilojen välillä. Linglong onkin huipputurvallinen rengas myös Suomen viileissä keväissä ja syksyissä. Tekniikan Maailma lausui Linglongista seuraavaa: ”Linglong kuului testin positiivisiin yllättäjiin. Se pitää erityisesti viileillä keleillä hyvin, ja rengas on myös helppo ja varma ajettava.” (TM 5/2017)Linglong GreenMax HP010 – turvallinen ja hiljainen
Erinomaiset ajo-ominaisuudet, toimintavarmuus vaativissakin kesäolosuhteissa sekä hiljainen rengasääni tekevät Linglong HP010 luotettavan ja suositun. GreenMax HP010 on turvallinen kesärengas, jossa yhdistyvät modernin rengasteknologian parhaat ominaisuudet: ajo-mukavuus, turvallisuus ja kestävyys Linglongilla häikäisevä asiakastyytyväisyys
Linglong GreenMax UHP – premium-laatua ja huippupitoa
Linglong GreenMax UHP on tyylikkään sporttinen rengas, jossa on erittäin miellyttävät ajo-ominaisuudet sekä huippupito niin märällä kuin kuivalla. Viimeistä rengasteknologiaa edustava pintakuvio sekä huippumoderni kulutuspintaseos takaavat vakaan ja tarkan ohjattavuuden kaikissa kesäolosuhteissa. Leveät pitkittäisurat poistavat vettä tehokkaasti ja vähentävät huomattavasti vesiliirron riskiä. Linglong GreenMax UHP on myös äärimmäisen hiljainen rengas, jonka ajomukavuus jättää jopa useimmat tuplasti kalliimmat renkaat kalpenemaan. Turvallista, miellyttävää ja suorituskykyistä premium laatua edulliseen hintaan!
Linglongilla häikäisevä asiakastyytyväisyys
Linglong-renkaiden asiakastyytyväisyys osoittautuu erinomaiseksi Suomessa toteutetussa mittauksessa. Peräti 66% vastanneista ilmoittaa Linglong-renkaiden ylittäneen odotukset joko selvästi (41% vastanneista) tai hieman (25%). Pettyneitä on vain 3%.
Erityisesti renkaissa ylistetään hinta-laatusuhdetta, jonka arvosanojen keskiarvo on 4,5 maksimin ollessa 5. Myös pito kuivalla (4,4 / 5) saa erinomaisen arvosanan.Renkaan muut ominaisuudet saavat kautta linjan erittäin hyvät arviot. Kerran Linglongin ostaneet ostavat Linglongin tulevaisuudessakin. Jopa 86% aikoo pitää Linglongin ostoslistallaan jatkossa joko varmasti (51%) tai todennäköisesti (35%). Vain 2% ilmoittaa pitäytyvänsä tulevaisuudessa muissa merkeissä.